Kaarre Second Hand avaa BEPOP-UP-liikkeen Asiantuntijakeskus BEPOPissa
Sosiaalipuolella työskennellyt ja sittemmin sisustusartesaaniksi opiskellut sekä sisustuspuolella myyjänä toiminut Niina Kontto ryhtyi yrittäjäksi, koska on kiinnostunut second hand -tuotteiden hyödyntämisestä. Niina haluaa lisätä ihmisten tietämystä käytetyn tavaran käyttömahdollisuuksista. Aina ei tarvitse ostaa uutta – aiemmin käytössä olleesta saa kauneutta ympärille. Ihmisillä on lisäksi tarve päästä eroon tarpeettomista tavaroista. Toisen tarpeeton tavara on toisen aarre.
– Kirpputorikulttuuri on kasvanut, mutta edelleen törmään ennakkoluuloihin käytettyyn tavaraan liittyen. Tähän asiaan haluan osaltani tehdä muutoksen luomalla tavaralle laadukkaan ympäristön, koska kaikki ihmiset eivät halua mennä peruskirppikselle, sanoo Niina.
Niina kertoo olevansa hyvä kirpputorilöytöjen tekijä. Ystävät ovat ihmetelleet, kuinka hän on onnistunut löytämään useita aarteita omaan käyttöönsä.
– Tekniikkani aarteiden löytämiseen on se, että nautin ennestään käytössä olleista tavaroista ja kirpputoreilla kiertelystä. Löytöjen tekeminen vaatii aikaa. Kiire ei saa olla, ohjeistaa Niina.
Aarre-sana toistuu Niinan puheessa usein. Yrityksen nimi Kaarre onkin saanut alkunsa aarre-sanasta. Niina pyöritteli mielessään sanaa, joka kuvastaa liikkeestä löytyviä aarteita. Hän halusi lisätä nimeen tuotteen elinkaariajattelua. Näin syntyi Kaarre, jossa yhdistyy aarre sekä tavaran elinkaari. Valikoimista löytyy aarteita, jotka odottavat uutta käyttöä. Tarjolla on piensisustustuotteita, pieniä kalusteita ja sisustustekstiilejä.
– Kaarre pyrkii tuomaan kaikki aarteet laadukkaasti esille. Kaarre tarjoaa sekä merkki- että edullisia tuotteita. Täten kuka tahansa voi tulla asioimaan oma tarve ja budjetti huomioiden, Niina kannustaa.
Kaarre toimii ostopalveluna. Asiakas ottaa Niinaan yhteyttä ja laittaa tuotteestaan tai tuotteistaan muutaman kuvan. Niina antaa hinta-arvion, jonka jälkeen asiakas tuo tuotteet liikkeeseen. Niina tarkastaa tuotteiden kunnon ja maksaa sovitun summan asiakkaan tilille. Tämän jälkeen Niina huolehtii tuotteiden esillepanosta sekä myynnistä. Tämä on asiakkaalle helppoa ja vaivatonta. Myynnistä ei aiheudu asiakkaalle kuluja, kuten pöytävuokraa, eikä myyntipöydän siisteydestä huolehtimista.
– Pitää olla ensimmäiseksi minuun yhteydessä, mikäli haluaa tarjota tuotetta Kaarrelle. Asiakas saa tällöin heti tiedon, onko tuote sovelias Kaarren valikoimiin. Mikäli hakee maksimaalista voittoa, niin Kaarre ei ole oikea palvelu. Mikäli hakee vaivattomuutta, helppoutta sekä laadukasta palvelua, niin Kaarre on oikea palvelu. Kaarre säästää asiakkaan aikaa ja vaivaa. Kaarre tarjoaa palvelua monipuolisesti. Mikäli asiakas esimerkiksi etsii tiettyä tuotetta, niin Kaarre voi etsiä tuotteen, kertoo Niina.
Yrityksen sijainnilla on merkitystä. Niina etsi laadukasta ympäristöä Kaarrelle, mutta mieleistä paikkaa ei löytynyt. Osaltaan mietitytti liiketilasta aiheutuvat kustannukset varsinkin yrityksen alkuvaiheessa. Lopulta oikea paikka löytyi ja Kaarre sijoittui Asiantuntijakeskus BEPOPiin, koska BEPOPista aloittavan yrittäjän oli mahdollisuus saada liiketila kolmeksi kuukaudeksi veloituksetta käyttöönsä.
– Ajattelin, että BEPOPin tarjous on liian hyvää ollakseen totta. Totta se kuitenkin oli. BEPOP-UP on paras mahdollinen tilaisuus testata liiketoimintaa matalalla kynnyksellä. BEPOPin tarjoama konsepti aloittavalle yrittäjälle tulee varmasti yleistymään. Lisäksi BEPOPissa oltiin innostuneita ideastani ja minulle tuli heti tervetullut olo sekä tunne, että pääsin mukaan tiiviiseen yhteisöön, sanoo Niina.
Aukioloajat (8.3.2023 alkaen):
ke ja to 9-17
pe 10-15
Kaarre Second Hand
niina@kaarresecondhand.fi
Asiantuntijakeskus BEPOP (kauppakäytävä 1. krs)
BEPOP-UP
Veloitukseton BEPOP-UP on Asiantuntijakeskus BEPOPissa erityisesti aloittavan yrityksen toimitila. Aloittava yritys voi täten vapauttaa yrityksen pääomaa käytettäväksi varsinaiseen liiketoimintaan sekä mahdollistaa nopean reagoinnin mahdolliseen toimintaympäristön ja liiketoiminnan muuttuvaan tilanteeseen. Myös olemassa olevan yritys voi hyödyntää tilaa esimerkiksi uuden tuotteen lanseerauksessa tai kampanjakäytössä.
BEPOP-UPin saa käyttönsä kolmeksi kuukaudeksi ja yritys voi hyödyntää edun vain kerran.