LiikUn ilme uudistuu – raikas ja nykyaikainen LiikU haluttiin esiin
Brändin visuaalinen ilme on ensimmäinen asia, johon asiakkaat ja sidosryhmät kiinnittävät huomionsa. Sen avulla he muodostavat käsityksen LiikU -brändistä. LiikUn uudistuneen yritystunnuksen eli logon ja graafisten elementtien takana on porilainen mainostoimisto Framill Oy. Framill mainostoimiston tuottamien elementtien ja värimaailman avulla syntyi lopullinen design, joka alkoi elää eri esityspohjissa ja sosiaalisessa mediassa. Uusi ilme jatkuu yhdenmukaisesti kaikilla brändin kosketuspinnoilla ja se heijastelee LiikUn strategiaa ja arvoja. Brändin ilmeuudistuksen kruunasi tänä syksynä päivittynyt nettisivustomme.
”LiikU muuttuu ja kehittyy. Halusimme, että ilme päivittyy vastaamaan nyky-LiikUa. Uuteen tunnukseen ja ilmeeseen on haettu inspiraatiota liikkeestä, jota missiomme heijastelee”, aluejohtaja Jukka Läärä sanoo.
LiikUn uusi brändi-ilme, julkaistiin virallisesti 18.11.2023. Uutta logoa ja fonttia on jo vaiheittain otettu käyttöön ennen julkaisua. Virallisen julkaisupäivän jälkeen vanhan graafista ilmettä muutetaan uuteen ilmeeseen ympäristöystävällisesti.