Asiantuntijakeskus BEPOPin uusi hissi on mestarinäyte toimivasta tiimityöstä
Lääkärikeskus Karhulinnan laajentuminen ja kasvava tarve potilaskuljetuksille toivat esiin tarpeen uudelle hissille. BEPOPista puuttui hissi, joka olisi soveltunut potilaskuljetuksiin. Kiinteistön omistaja, OP Länsi-Suomi, käynnisti keskustelut uuden hissin toteuttamiseksi. Yhteistyössä hissivalmistaja Koneen, arkkitehdin sekä Rakennusliike Jalonen & Uusitalon kanssa alkoi suunnitteluprosessi, jonka tavoitteena oli löytää sopiva paikka uudelle hissille sekä ideoida tarpeen täyttävä ratkaisu.
Paikka ja ratkaisu toteutukselle löydettiin. Suunnittelutyön aikana hissin ulkoasua ja rakennetta tarkennettiin niin, että lopullinen toteutus oli kaikkia osapuolia miellyttävä kokonaisuus. Työvaiheessa korostuivat kohteen ja projektin tekniset vaatimukset.
– Projektin vaativuusluokka oli korkea, ja sen toteuttaminen vaati monien asioiden yhteensopivuuden huomioimista. Onneksi tiimissä oli huipputekijöitä, joilla oli kokemusta vastaavista projekteista, kertoo Jalonen & Uusitalon työnjohtaja Jussi Huhtanen.
Vaikka projektissa oli paljon haasteita, lopputulos on upea ja toimiva. Lasinen potilashissi sulautuu saumattomasti Asiantuntijakeskus BEPOPin kiinteistöön, ja se on saanut paljon kiitosta niin asiakkailta kuin ammattilaisiltakin. Projekti on merkittävä referenssikohde niin Jalonen & Uusitalolle kuin Koneellekin.
– Koneen asiantuntijat ovat käyneet paikan päällä ihastelemassa lopputulosta, Huhtanen sanoo.
Uuden hissin toteutus osoittaa, miten huolellisella suunnittelulla, ammattitaidolla ja toimivalla tiimityöllä voidaan saavuttaa upeita tuloksia vaativissakin projekteissa. Hissi ei ole pelkästään käytännöllinen lisäys kiinteistöön, vaan se on myös esteettisesti miellyttävä ja toimiva ratkaisu, joka palvelee asiakkaita, potilaita ja henkilökuntaa tehokkaasti ja turvallisesti.
Teksti ja kuva: Janne Rauhala, kiinteistömuotoilija, Rock My Business